Non-verbaal Klantcontact

Als medewerker klantcontact ben je dagelijks met het non-verbale gedrag van klanten bezig. Je kunt vaak al wel inschatten hoe het gesprek zal verlopen aan de balie. Van vriendelijk en grappig tot onaangenaam of zelfs agressief.

Nog groter empathisch vermogen

Door jouw constante contact met klanten is jouw empathisch vermogen al groot. En ik kan je helpen dat nog meer te vergroten. Want, hoe prettig is het als je non-verbaal kan zien dat iemand het niet met je eens is? Hoe fijn is het om te weten hoe ingehouden woede, ongemak, onzekerheid of nervositeit eruit ziet? Ik leer je dat allemaal tijdens een workshop-op-maat.

Weet je dat je veel kunt zien aan de manier waarop iemand loopt? Naar jouw balie bijvoorbeeld? En dat je kunt zien hoe iemand zich voelt door de manier waarop hij zit in de wachtkamer of in de hal?

Jouw non-verbale uitstraling

Weet je wat jij non-verbaal uitstraalt? Laat jij een betrouwbare, vriendelijke en open lichaamstaal zien? Ben je vriendelijk, maar heb je eigenlijk er de pest in? Ben je na een lange dag werken moe en wil je eigenlijk naar huis? Non-verbaal straal je uit wat jij voelt. Ik leer je tijdens een workshop of coachingsgesprek hoe je dat kunt gebruiken.

Workshop of coaching

Ik leer je tijdens een workshop (of via 1 op 1 coaching) hoe je non-verbaal gedrag interpreteert; hoe je lichaamstaal kunt lezen. Je zult verbaasd zijn hoe deze kennis:

  • jouw inlevingsvermogen verbetert
  • jouw zelfkennis vergroot
  • je beter kunt anticiperen op het gevoel van je gesprekspartner
  • je persoonlijke en zakelijke effectiviteit vergroot
  • je emotionele intelligentie verhoogd.

Interesse of vragen? Neem dan contact met me op. Meer over de workshop.

Een korte test

Stel, je hebt deze klanten aan de balie. Weet jij wat ze uitstralen? Klik op de afbeelding voor een grotere foto en het antwoord.

 

Pin It on Pinterest

Share This